Retur og refusjon

Retningslinjer for angrerett

Retur og refusjon

Dersom du skulle angre på kjøpet ditt, kan du returnere varene til oss. Varen må være ubrukt, uvasket, merket og i opprinnelig tilstand.

Returnerer du varen innen 14 dager fra du har mottatt den, blir pengene refundert til den opprinnelige betalingsmetoden du brukte da du handlet i nettbutikken.

Ønsker du å bytte til en annen vare?

Vi har ikke en automatisk byttefunksjon på nettlageret. Ønsker du å bytte til en annen farge, størrelse eller vare, returnerer du din opprinnelige ordre på vanlig måte og legger inn en ny ordre med varen du ønsker å bytte til.

Hvordan sender jeg varen i retur?

For å sende varer i retur må du følge denne linken. Den gir deg en kode som du viser på det PostNord-innleveringsstedet du velger.

KLIKK HER FOR Å BESTILLE RETUR

Skriv inn ditt ordrenummer i feltet for mottakers referanse: 

Husk å ta vare på kvitteringen eller sporingsnummeret til sendingen, i tilfelle pakken mot formodning ikke skulle komme frem.

Pakker som ikke sendes med vår returkode, kan vi ikke garantere kommer til riktig sted. Vi har dessverre ikke mulighet til å hente returpakker på ulike hentesteder.

For at retur skal godkjennes må:

  • Etiketten fortsatt sitte på varen.
  • Varen returneres i emballasjen den ble mottatt i, i tillegg til annen beskyttende innpakning.
  • Varen være i uforandret tilstand.

Hva koster retursendingen?

Returkostnaden (frakt) er 69 kr. Denne kostnaden trekkes fra beløpet som blir refundert.

Når kan jeg forvente at min retur er mottatt og behandlet?

En returhåndtering tilbake til vårt lager kan ta opptil 20 virkedager.

Retur av tilbudsvarer

Det er prisen du betalte på kjøpstidspunktet som danner grunnlag for hva som refunderes ved retur. Vær oppmerksom på at retur av varer kan oppheve vilkårene for rabatt. Hvis du har kjøpt flere varer i et pakketilbud, for eksempel «3 for 2», og velger å returnere én eller flere varer, mister du rabatten din. Du betaler da fullpris for varen/varene du velger å beholde.

Reklamasjon

Dersom du har en reklamasjon må du sende oss en henvendelse før du eventuelt sender varen i retur. For at vi skal kunne behandle reklamasjonen din trenger vi følgende:

  • Ordrenummer
  • En beskrivelse av hva reklamasjonen gjelder
  • Et bilde av varen/feilen

Send henvendelsen til oss på store@knit.no.

Knit.no er en nettbutikk

Vi minner om at Knit.no kun er en nettbutikk og har derfor ingen fysisk butikk for returer eller bytter.